Rick Stein's Cornwall
Rick Stein reveals the Cornwall that he knows and loves: a unique part of the British isles with a strong sense of identity and a history rooted in its Celtic past. With his famous natural inquisitiveness, Rick shares the road less travelled – championing the food, history, music, art and culture of the county many locals argue should be a country in its own right.
In this episode, Rick takes us to the place where his passion for Cornwall began – his family home at Trevose Head on the north Cornish coast, where as a child he would go fishing with his father.
Rick Stein takes us to meet an extraordinary family who are making some of the best Gouda cheese in Britain. In the fishing village of Mevagissey, he discovers the origins of the sea shanty.
Rick Stein meets young chef Tom Adams, who runs Combeshead Farm, a leading field-to-fork restaurant in Cornwall. Here, Rick tries out a new recipe – pork chops with a sloe berry sauce.
Rick discovers an unusual superstition and a rare type of Norman castle in Launceston, before meeting musicians Graham Fitkin and Ruth Wall in the far west of Cornwall.
Rick Stein meets his good friend, the actor and comedian Barry Humphries, who fell in love with Cornwall in the 1960s when he escaped London to develop his now famous character Dame Edna Everage.