Riding Shotgun
Scottish BMX street rider Kriss Kyle embarks on a world tour from Toronto, Canada to Barcelona, Spain. In each city, he shreds spots and makes an edit with athletes who inspired his riding, including Drew Bezanson, Chase Hawk and Simone Barraco.
Toronto Park Sessions
In Toronto, Kriss Kyle meets up with Drew Bezanson, one of the world’s most progressive BMX park riders. Drew invites Kriss to ride in the renowned Joyride 150 park as well as the city’s hidden riding spots, which leads to a sensational new edit.
X Games in Barcelona
Kriss Kyle goes to the X Games in Barcelona, then travels to Italy to ride street with BMXer Simone Barraco. Following a trick-filled session, Simone invites Kriss to his hometown of Genoa to ride local spots and sample his grandma’s famous ravioli.
After landing in Austin, Kriss Kyle finds a local tour guide in BMX legend Chase Hawk. In the blazing Texas heat, they tear up the city’s best spots, then cool down with some swimming and wakeskating before recording an edit with filmmaker Joe Simon.
Back in his home turf, Kriss Kyle turns host to professional BMX riders Drew Bezanson and Dennis Enarson. After leading his guests on a haggis-filled cultural tour, he invites them for a session at the legendary Unit 23 skatepark near Glasgow.