Ronja the Robber's Daughter
One Eye to the Sky
Young Ronja learns to protect herself from the dangers of the Mattis Woods while Borka and his robbers cause Mattis trouble.
Ronja learns something shocking about the robbers' way of life, while Mattis recruits a new member for the clan. Birk and Ronja meet again.
Ronja and Birk secretly spend their autumn days together in the forest, while Mattis creates obstacles for Borka. Cappa has a new plan.
Winter separates Ronja and Birk, who must remain inside the Mattis Fortress and the Borka Keep. Ronja learns why her father hates Borka.
It's spring and Ronja and Birk can finally reunite in the Mattis Woods. Mattis suspects that a robber stole food from the pantry during winter.