Royal Autopsy
The true nature of the deaths of kings and queens of the past is shrouded in mystery and rumor. In this graphic history documentary, Professor Alice Roberts investigates the cause of death of two of Britain's most famous monarchs, King Charles II and Queen Elizabeth I. At the heart of each investigation is a detailed 'as real' autopsy where the gruesome facts are separated from wild fiction.
In this graphic exploration, Professor Alice Roberts delves into the death of infamous usurper Henry IV.