Ruri Rocks!
High schooler Ruri Tanigawa loves shiny things. She loves them so much that she heads into the mountains to search for crystals herself-where she unexpectedly meets Nagi Arato, a graduate student studying mineralogy. As the pair start collecting minerals together, Ruri begins developing a genuine appreciation for science and the beauty of the natural world.
High school girl Ruri meets graduate student Nagi while collecting minerals in the mountains.
Ruri is determined to find gold, but Nagi explains that it might not be as likely as she hopes.
Ruri meets Nagi's colleague Imari, and the three embark on a journey to find a lost mine.
Ruri, Nagi, and Imari head to the beach in search of agate, and Ruri learns about the long lifecycle of rocks.
Just as the group begins searching for sapphire on foot, Ruri uncovers a grave mistake that halts their plans.