Science of Thrills
Height
Engineer and adventurer Rob Bell climbs aboard four spectacular rollercoasters in Europe and America that exploit our fear of heights.
Inversion
Engineer and adventurer Rob Bell investigates four roller coasters in Europe and America that use inversions or loops to create thrilling rides.
Engineer and adventurer Rob Bell investigates four of the longest roller coasters in Europe and America.
Engineer and adventurer Rob Bell investigates four theme park rides in Europe and America which use psychological tricks to add to the thrills.