Sergeant Preston of the Yukon
Canadian Mountie Sgt. Preston patrols the wilds of the Yukon with his horse Rex and his faithful dog Yukon King, battling both the elements and criminals.
An aspiring news photographer with a curious knack for being in the right place at the right time helps Sergeant Preston and King in their pursuit of fur thieves who were responsible for the death of an Indian brave.
Sergeant Preston offers help to an inexperienced young couple while pursuing thieves who have tapped into the RCMP's telegraph line in order to obtain confidential information concerning gold shipments.