Sherlock
A Study in Pink
A woman in pink lies dead in a derelict house. She is the fourth in a series of seemingly impossible suicides. DI Lestrade is the best Scotland Yard has got, but even he knows that there's only one man who can help. Elsewhere in London, a war hero, invalided home from Afghanistan, meets a strange but charismatic genius who is looking for a flatmate; Dr John Watson and Sherlock Holmes are meeting for the first time.
A strange clue in an empty room, a blood-soaked car, a priceless Old Master, a deranged bomber. With the clock ticking, the curtain rises on a battle of wits between Sherlock, John and the shadowy stranger who seems to know all the answers.
The Tower of London, Pentonville Prison, the Bank of England. All broken into on the same day! Only James Moriarty could do it. But why didn’t he steal anything? Soon a darker purpose unfolds. The final battle between the masterminds. And neither can hope to walk away from it.