Shogun
Part I
Set in early 17th-century Japan, shipwrecked English navigator John Blackthorne finds intrigue and culture shock in a feudal society.
Lord Toronaga names Blackthorne 'Anjin-san'. Mariko teaches Anjin-san of the Japanese language and customs.
Toronaga continues to build his army for a battle with Ishido. Mariko's husband Buntaro, arrives in Anjiro.
After defeating Lord Ishido, Toronaga becomes shogun. Mariko is killed in the final battle.