Signed or Released
Share the make-or-break moments of young footballers to see whether they graduate from RB Leipzig Academy into the big league as professional players. Follow the journey of these young men as they strive to realise their dreams.
Playing under pressure
Get to know five young footballers, all under the age of 19, who're trying to get signed by RB Leipzig. They're feeling the pressure as they're put to the test by their coaches leading up to the first game.
Struggling to break through
Naod 'Nani' Mekonnen gets the chance to train with the RB Leipzig first team and show them what he has to offer. Meanwhile, Dominic Minz awaits his fate after being red-carded in the last game and the team face a must-win match against.
Lukas Schelenz is feeling the strain of not knowing where his future lies, Dominic discovers the result of his appeal and the scouts are out to watch the team as they look to leapfrog Wolfburg into fourth place with just two games remaining.
It's all about football, but the realities of life outside of football can become overwhelming. The athletes have to get their heads in the game to be able to make it into the fourth-place slot.
Niclas Stierlin and Kilian Ludewig wait to hear which of them will be chosen to play a Bundesliga game with the 1st team. Naod 'Nani' Mekonnen struggles to find the balance between school and training while Emre 'Diego' Aslan awaits contract news.