Sin identidad
María, a successful lawyer, finds out she's adopted and decides to investigate her past, plagued by darkness. She discovers a baby trafficking ring and, when she's ready to report it, everything changes. It is way more complex than it seemed at first, and she ends up locked in a prison far away from her family. These circumstances change María, who becomes a different person with a single goal: take revenge on the people that stole her identity. She won't rest until it's done.
Mitad y mitad
After ten years locked in a Chinese prison, María manages to escape and break free. From then on, she only has one goal: return to Madrid and get revenge on those who hurt her, her family. But first, she must retrace everything that got her into a prison on the other side of the world. Everything begun in the year 2001, when María was 26 and a promising lawyer. Then she discovered she was adopted and begun her search for answers. Where was she born? Why didn't her parents tell her anything? Who is her mother? The investigation she embarks in takes her to discover a crooked business buying and selling babies in El Remedio Convent in the 70s. Her perfect world begins to fall apart when she suspects that her parents also bought her. After these findings, she begins to believe that she doesn't know her family at all, especially when she sees her father assaulting the convent's doorman and believes he killed him.
María enters the Chinese prison and is badly received by the prisoners of a sector, that even assault her. Only her friendship with Irina, who immediately makes her her favourite, protects her in such a hostile environment. María vents with Irina and tells her about the life she had with her family in Madrid some years before, not without first swearing to get revenge, as she considers them guilty of her captivity. María, completely perplexed by all the information she's finding out about her biological family, guesses, with Pablo's help, that her own father, Francisco, could be behind the sudden death of El Remedio Convent doorman. Her brother Bruno's return from New York after surviving the Twin Towers terrorist attack stokes the whole family. But nobody can suspect the real intentions Bruno has for María. By chance, María meets Juan, a lawyer specialized in stolen babies, and the attraction between them is immediate, further boosting María's search for her biological mother. Juan is run over as a way to steal some important documents about the stolen babies from him, while María finds her true mother, Fernanda, whose unfair story convinces her to bring the case to the courts.
María becomes tougher at the Chinese prison, especially after a violent fight with a recluse, results in a stay in solitary confinement for a few weeks. Only the memory of what happened in Madrid years before keeps her strong enough to fight for her life and devise what will be her future revenge. After several talks with Fernanda and Trini, a friend of hers, María retraces the story of her birth at El Remedio Convent. There, Fernanda gave birth to two twin daughters, María and Amparo, but Trini, indebted with the convent, was forced to betray Fernanda and give one of the girls in adoption to a rich family, while Amparo stayed with her mother. As María learns more about her birth, her mother Luisa tries to cover the past no matter whatever it takes, even resorting to bribes. Her father Francisco also tries to cover what happened. asking Enrique for help, unaware that he's one of the people responsible for the stolen babies business. Juan, recovered from the hit-and-run, will accompany María during all this process, where their connection will be essential for her to want to get to the end of it.
Madrid, 2013: María, under her identity as Mercedes Dantés, keeps Luisa and her uncle Enrique under surveillance as part of her vengeance, and through anonymous texts intimidates her uncle until she drives him crazy. Her plan to destabilize her enemies has started. Madrid, 2001: Amparo goes back to her town after living the dream in Madrid, and the contrast with her real life is just unbearable. She doesn't like her life, nor seeing Fernanda drunk, but to make things worse, they owe six months of rent that Amparo doesn't know how to pay. Will she be tempted to become a sex worker, like her mother? Meanwhile, María and Juan find the case of Roberto and his biological son. María, after realizing that he's the guy that came with Bruno from New York and guessing the link with her family, begins to investigate them. Pablo gets images from Juan's hit-and-run that incriminate Roberto. What is happening? Who is Roberto? What links him to the Fuentes-Vergel family? María and Juan pact with Roberto, agreeing to not sue him if he gives them the convent documents that he has. Enrique is also after those documents. However, Roberto has planned a blow to the family that no one expects.
Madrid, 2013: María, under her identity as Mercedes Dantés, keeps investigating her family to discover how they rebuilt their lives so easily in her absence. This feeds her rage and pushes her to train her body harder, as well as her skill with weapons. The day of her vengeance is approaching. Madrid, 2001: María and Juan wait for Roberto to bring the convent documents that reveal the stolen babies business. But Roberto is run over before their meeting and the documents disappear. María and Juan, but also Alfredo Palomar, instigated by Enrique, have to find where the documents are hidden. Who will get them first? If they fall on Enrique's hands, everything would have been for nothing. María, desperate, distrusts her family and seeks solace in Juan. But can María really trust him? Meanwhile, Luisa wants to get María back and organizes a family party, inviting even her granny. But the party doesn't go as expected, as María charges against her adoptive family while she would do anything for Fernanda, even paying for a very expensive rehab clinic.