S1, E5: Madrid, 2013: María, under her identity as Mercedes Dantés, keeps Luisa and her uncle Enrique under surveillance as part of her vengeance, and through anonymous texts intimidates her uncle until she drives him crazy. Her plan to destabilize her enemies has started. Madrid, 2001: Amparo goes back to her town after living the dream in Madrid, and the contrast with her real life is just unbearable. She doesn't like her life, nor seeing Fernanda drunk, but to make things worse, they owe six months of rent that Amparo doesn't know how to pay. Will she be tempted to become a sex worker, like her mother? Meanwhile, María and Juan find the case of Roberto and his biological son. María, after realizing that he's the guy that came with Bruno from New York and guessing the link with her family, begins to investigate them. Pablo gets images from Juan's hit-and-run that incriminate Roberto. What is happening? Who is Roberto? What links him to the Fuentes-Vergel family? María and Juan pact with Roberto, agreeing to not sue him if he gives them the convent documents that he has. Enrique is also after those documents. However, Roberto has planned a blow to the family that no one expects.