So Weird So Weird
Fourteen-year old computer geek Fiona "Fi" Phillips), who is on the road with her rock-star mom, is seriously into paranormal phenomena -- UFOs, ghosts, you name it, and she's uncovered it during her travels. Her brother, Jack, and friend Carey Bell are along for the ride.
Family Reunion
Fi is contacted by the ghost of a young boy who seems to be haunting the building in which Molly's Chicago gig is taking place. After investigation, Fi discovers that the boy drowned when the Eastland, a passenger ship, capsized in the harbor nearby.
Fi discovers a mysterious website, apparently a fan site about her mom's comeback tour, which has a review posted on it dated the next day. When the review turns out to be true, Fi realizes that someone or something is trying to warn her about an upcoming accident.
Fi discovers a girl who lives in the town she's visiting is astrally projecting as a way of escaping from the problems in her life. But when the projections first worsen the girl's problems, then later threaten her very existence, Fi must convince her to wake up.
A seemingly low-tech town is in a battle with a high-tech company run by Tad Raxall, a charming megalomaniac trying to computerize the entire world. Soon nothing high-tech in the town is functioning. Fi traces the glitches to mischievous gremlins.