Sound! Euphonium Sound! Euphonium
Spring in the first year of high school. Kumiko, a member of the brass band in junior high school, visits the high school brass band club with classmates Hazuki and Sapphire. There, she comes across Reina, her former classmate from junior high. Hazuki and Sapphire decide to join the club, but Kumiko can’t make up her mind. She recollects her experience with Reina at a competition in junior high...
Welcome to High School
Kumiko enters Kitauji High School having been unable to forget what Reina said at a middle school concert band competition. She goes to visit the concert band at school along with classmates Hazuki and Sapphire, where they meet Reina again.
Kumiko and the others join the concert band, and they choose their instruments. Their eccentric senior, Asuka, still likes to mess with them.
Kitauji High School Concert Band is preparing their parts for the ensemble, but some students are fooling around when they should be practicing.
Kumiko and the others prepare for Sunrise Festival. Kumiko and Shuichi talk about Taki-sensei on the way home from school, when they run into Reina.
Starting this year, the band holds auditions for members participating in the competition. First-year Hazuki has a chance, too. The bass section does everything they can to encourage her.