SSSS.GRIDMAN
Awakening
Yuta Hibiki wakes up in the home of his classmate, Rikka Takarada, with amnesia. A voice from an old computer, identifying himself as "Gridman," has a mission for him, but can he even survive the next day of school without his memories?
A new kaiju appears which poses a problem for Yuta and Gridman. As a result, Rikka and Utsumi are left wondering if their friend will end up long since dead, just like the other students.
Rikka and Akane are invited on a group date, but the aftermath is disastrous. Will Yuta be able to convey his feelings for Rikka before it's too late?
A field trip takes the class away from the city for some summer fun, but when trouble occurs so far from home, there's no easy way to get to Junk.
A few unexpected encounters leave Yuta and the others in shock. Except, Gridman being hunted down means Yuta is ever in danger.