Superheroes Decoded Superheroes Decoded
American Legends
Superman, Batman, Captain America, Wonder Woman, Spider-Man and beyond are the foundation of the modern superhero. Since their creation, these all-American icons have endured through decades of war, triumph and scandal, constantly evolving to reflect the country's changing values in a tumultuous world.
In America, sometimes being a hero means breaking the rules. From the beginning, superheroes like The Hulk, Black Panther, Iron Man, Luke Cage, Wolverine and The X-Men have challenged authority and fought for outsiders, in battles that reflect the country's most profound real-world divisions and struggles.