The Ambassador
Staff at the Swedish embassy in Mexico City work to promote the best image of Sweden. However, for selfish ambassador Thomas Hofwander, the primary purpose is to promote himself.
The promise
To improve Sweden’s chances in a deal with the Mexican government, the ambassador makes a promise to a high-ranking military officer. It’s also the first day for a new member of the embassy staff.
Women & Climate & Peace
The ambassador plans an event at the embassy where the focus is to impress several important Mexican ministers. Ronja takes the ambassador to an orphanage and prompts him to read for the children.
While the ambassador tries to impress a reporter, a bus crash changes the direction of the interview. Meanwhile, the state department gets word of “Women & Climate & Peace” and wants an explanation.
The possible deal with the Mexicans is about to fall apart, and the staff needs to come up with a new plan. The ambassador also needs to figure out how to put an end to “Woman & Climate & Peace”.
The deal with the Mexicans might have been compromised by a spy. While this is a disaster to Andreas, the ambassador sees it as a perfect opportunity to get ahead in the race and uses Andreas as bait.
When the secretary of state is a no-show, the ambassador believes he should be the one to hand over the official bid to the Mexicans. Someone from the ambassador’s past shows up and makes him question herself.