Simon Lampton is a successful obstetrician with a seemingly ideal life and a perfect family, even though his older brother Ford has just moved in. But everything begins to unravel when a neighbor and former patient, Julia Stevens, is brutally murdered, and Simon's dysfunctional childhood comes back to haunt him. As Detective Sergeant Marie Da Silva investigates, holes begin to appear in Simon's alibi.
Simon, under police scrutiny and with his personal life crumbling around him, is an emotional wreck. His efforts to break up with Mereana lead Ford toward violence, and the politically well-connected Roza Hallwright has taken an unusual interest in Simon's family. She has a bombshell of a surprise for the doctor.