The Bernie Mac Show
A stand up comedian suddenly becomes a father when he takes custody of his sister's three children.
When Bernie tries to teach Jordan to defend himself, Jordan turns into a bully, causing Bernie to almost mend his own bullying ways.
Bernie comes to appreciate Vanessa, Jordan, and Bryana as family rather than mere boarders in his house.