The Climb
Amateur climbers are put through a rigorous series of mental and physical challenges.
Deep Water Solo
Kicking off their journey in Majorca, Spain, Chris Sharma and Megan Martin put the skills of 10 aspiring rock climbers to the ultimate test in an intimidating deep water solo challenge.
In a true test of mental and physical strength, the climbers tackle the difficult discipline of bouldering in Albarracín, Spain.
After Chris welcomes the contestants to his home, they prepare for a steep 70-foot-long route that threatens to test even the most established climbers.
As the contestants grow acclimated to the beautiful sights of Wadi Rum Valley in Jordan, Megan and Chris present them with the monumental opportunity to send and name a first ascent.
With guidance from Megan and Chris, the remaining climbers tackle traditional climbing in a nail-biting challenge that tests skill, focus and confidence.