The Diplomat
The Cinderella Thing
After a hostile attack on a British vessel, seasoned diplomat Kate Wyler assumes a new role in the UK that puts her skills and marriage to the test.
As new details about the bombing emerge, Kate struggles to see eye-to-eye with Hal; Prime Minister Trowbridge's fiery remarks at a funeral cause a stir.
At Winfield, President Rayburn's plans in the Gulf have the staff on edge as tensions between a determined Hal and a strong-willed Kate come to a head.
As Rayburn's rep takes a hit, Kate drops in on Dennison's private meeting at the UK Foreign Office and learns startling information about the attack.
Tempers flare at Chevening House, where an unexpected guest's arrival sends Kate and Dennison scrambling for a resolution; Hal makes a new connection.
To appease Trowbridge, Kate seeks Hal's help with a high-profile visitor and consults an informed source in secret as complicated feelings begin to grow.