While the French village of Bozouls prepares to celebrate the upcoming eclipse, a young woman disappears. As local police officers Manue and Johanna investigate, they unearth dark family secrets that threaten to tear their lives apart.
As the search for Nour intensifies, Prosecutor David Levy is assigned to the case and questions her friends. Manue's son, Luca, insists he had nothing to do with Nour's disappearance, but a dark secret about his relationship with her comes to light.
When Nour's body is found, the investigation becomes a murder case. After discovering that she had secret ambitions while having an affair with an older man, Manue and Johanna suspect that Nour fell into a trap that led to her death.
With the investigation now focused on Manue's nephew, Quentin, an inquiry unearths a shocking past between him and Nour. Manue is horrified to find out that the boy she has seen grow up has a disturbing profile that makes him their prime suspect.
Just when the investigators think they've found their culprit, an unexpected twist reshuffles the cards. Despite David's suspicions, Manue and Johanna refuse to believe that Angèle and Luca played any part in the crime.
David orders a reconstruction of the case to help discover who murdered Nour. Off the investigation and estranged over the accusations against their children, Manue and Johanna must put their differences aside to solve the case.