In this true crime series, real-life FBI cases are explored, including reenactments and interviews with the scientists and law enforcement officials who worked on the cases.
Polly Klaas: Kidnapped
12-year-old Polly Klaas was abducted from her home. Agents collected fibers and used laser light sources to find a palm print on her bed. After 2 months, an arrest was made.
A California highway patrol officer pulled over a woman for speeding. He bullied her into sex and killed her. He then used years of police experience to try to cover up his crime.
1989. A sniper gunned down a man in a quiet Ohio community. There was no motive a madman with a high-powered rifle was hunting humans along country roads.
Vince Gigante, reputed boss of the Genovese crime family, wandered the streets of New York wearing only pajamas and a bathrobe, but the FBI was convinced he was hardly crazy.