The Gilded Age
From Julian Fellowes, this sprawling period drama chronicles the great conflict between old and new in New York's glittering Gilded Age.
Never the New
In 1882, Marian arrives at the home of her “old money” aunts Agnes and Ada, whose new neighbors vie to break into New York high society.
Marian receives a visit from Tom Raikes, whose legal advice Peggy seeks. The Russells take center stage at a charity bazaar.
Face the Music
George faces a surprise development. Marian sees Mr. Raikes against Agnes’ wishes. Ada runs into an old friend. Peggy gets an opportunity.
In the aftermath of a tragedy, George makes a deal to help Bertha. Peggy gets an assignment from publisher T. Thomas Fortune, but a dinner with her parents ends on a sour note. Marian learns more about the mysterious Mrs. Chamberlain. Bannister’s visit to the Russell house has a lasting impact on the staff. Bridget shares her dark secret with Mrs. Bauer.
George and Bertha extend an invite to a young man who’s piqued Gladys’ interest. After charming Mr. McAllister, Bertha accompanies Marian and Aurora to hear Clara Barton speak in Dansville. There, Peggy works on her article and shares the story of her first love with Marian, whose interest in Mr. Raikes continues to grow. Oscar crosses paths with a vengeful Turner.
Bertha goes all out at a luncheon to impress Mr. McAllister, enlisting the help of Bannister – who rubs Church the wrong way. George fights to protect his public image, while Agnes’ status quo is disrupted. As Marian debates her feelings, Mrs. Chamberlain makes her an offer. Gladys bonds with a new friend. Armstrong intensifies her campaign against Peggy.