The Irrational
World-renowned behavioral science professor Alec Mercer uses his unique expertise in psychology, body language, emotion and more to help solve difficult, high-stakes cases. With the support of his research assistants, his tech-savvy sister and his ex-wife -- who also happens to be an FBI agent -- and guided by his fierce curiosity about human decision-making, Mercer truly has solving crime down to a science. By asking the right questions, making observations no one else can and studying every scene in new ways, there's no case too tough for his brilliant mind to crack -- except maybe his own mysterious past.
Professor of behavioral science Alec Mercer is called upon to investigate the murder of a fashion influencer whose boyfriend, a decorated soldier and senator's son, has confessed.
After a passenger plane crashes into the Potomac, suspicions focus immediately on the pilot.
Alec and the team take on a kidnapping case at the request of a desperate father.
Alec and the team head to Las Vegas to help Camille, a former colleague turned expert poker player who's been lured into danger. They must take some risks to solve a gambling mystery before Camille gets hurt. Marisa makes a significant discovery.
Alec agrees to testify as an expert witness in a wrongful death trial for a friend of Kylie's.