The Muse Story
Le Tran Ngoc Tran embarks on a captivating journey through Vietnam's historic Imperial City of Hue, exploring its ancient landmarks, rich cultural heritage, and unique traditions. Visiting iconic sites like the pagodas, temples, Phuoc Tich village, and An Hien Garden House, she delves deep into the city's profound historical significance. Her exploration extends beyond architectural wonders, uncovering Hue's distinctive cuisine, traditional fashion, and local lifestyle. The documentary then expands its scope to Korea, where Le Tran Ngoc Tran continues her cultural exploration, examining the country's history, literature, and culinary traditions. This cooperative cultural project offers viewers an intimate glimpse into the interconnected cultural landscapes of Vietnam and Korea. "The Muse Story" is a 2019 Vietnamese-Korean documentary series directed by Bao Nhan and Namcito.