The Pauly D Project
Everyone who is anyone -- or at least the millions of "Jersey Shore" fans -- recognizes the name Pauly D, the cool dude from Rhode Island who is a successful DJ. Outside of the party-all-the-time "Shore" house, Pauly D still maintains the swagger, the distinctive hairstyle and the all-season tan, but he is also a man with a serious career plan. "The Pauly D Project" captures the world-famous housemate as he attempts to transition to world-famous DJ, working with 50 Cent's record label and touring with Britney Spears, among other projects, photo shoots and public appearances. Along for the ride are his buddies from Rhode Island, the guys who were with him when he was a struggling DJ, including road manager Michael "Biggie" Morgan, security guard Gerard "Big Jerry" Gialanella and nightclub manager Ryan Labbe.
It’s time for Pauly D to show the world what he’s really about. It’s the opportunity of a lifetime for Pauly when he brings his hometown crew to Vegas for an audition to become the resident DJ at the Palms Casino.
Pauly has to deflect sloppy chicks in Vegas. Will he ever find a "true love"? Meanwhile Biggie and Jerry try to convince Ryan to limit his drinking for the sake of Pauly's career.
Pauly D and the gang face the hardships of love and other consequences when Pauly gets mixed up with a married girl in the Vegas club scene. And Biggie tells the boys he wants to pop the big question to Mary Jane.
Pauly and his boys must prove their mettle when they're asked to perform at an Army base for troops deploying to Afghanistan.
The boys are back home in Rhode Island where Pauly surprises an ailing fan. Biggie makes a huge decision. Jerry goes on a hot date and Pauly gets more than he bargained for when he visits an ex-girlfriend.