The Queen Who Crowns
Won Gyeong (Cha Joo Young), a daughter of the prestigious Min family, is intelligent and ambitious. She marries Yi Bang Won (Lee Hyun Wook), the fifth son of King Tae Jo, who aspires to ascend the throne. However, his father designates his second son as the next king instead, spurring Won Gyeong and Bang Won to make alternate plans. Won Gyeong successfully becomes a "King Maker" by helping Bang Won become the third King of Joseon, establishing a new regime together. After Bang Won becomes the king, however, he continuously betrays their family and her love by taking in more concubines. Nevertheless, Won Gyeong will not be swayed from her desire to change the world. This drama was based on the true historical regime of Queen Won Gyeong and King Tae Jong of Joseon.