The Reagans
Examining the highs and lows of President Ronald Reagan's time in the Oval Office.
Part 1 - The Hollywood Myth Machine
Ronald Reagan's rise from liberal movie star to an unlikely conservative politician who shocked the nation by capturing the governorship of one of the largest states; the ruthless rise of the corporate political right.
Reagan's record on race and his history as a law-and-order candidate who effectively used racialist codes as a strategy to win elections; Nancy starts to come into her own as a political force.
The Reagans' second term and near-collapse of the administration in light of the Iran-Contra scandal is examined; Nancy's behind-the-scenes machinations to shape the Reagan legacy reveal her true power.