Reparto Bradley E. Schaefer
Led by Professor Bradley Schaefer of Louisiana State University, you will experience how ancient Egyptians, Greeks, Indians, Chinese, and other cultures saw the sky. You learn how the Sun, Moon, and stars were their clock, calendar, and compass; constellations encoded their mythologies; and the heavens inspired religious and philosophical ideas, laying the foundation for modern science.