The Ryuo's Work is Never Done! The Ryuo's Work is Never Done!
The protagonist opens his door to find himself face-to- face with a sadist... "I've come to be made your pupil, like you promised!" Kuzuryu Yaichi holds one of the highest titles in the shogi world, "Ryuo", at the age of 16. The girl who has shown up at his front door is Hinatsuru Ai, a nine-year- old in the third grade. "Huh? Pupil? What?" "Don't you remember?" Though he doesn't remembe...
Kuzuryu Yaichi is history's youngest shougi player to take the title of Ryuo. However, in midst of his slump, a girl named Hinatsuru Ai suddenly appears!?
Ai's parents show up to bring their only daughter back home, but decides to allow Ai to continue playing shogi as Yaichi's disciple under one condition — if she wins all her three matches during her entrance exam.
The life of Yaichi and Ai begins, filled with shogi and learning. That is until one day, he's called in by the president of Kansai Shogi Association, Tsukimitsu Seiichi.
When Ai finds out about the other Ai, the relationship between Yaichi and Ai takes a toll. How will Yaichi navigate through this in order to prove that he's thinking of the best with her in mind?
Yaichi loses yet again to Natagiri Jin, an all-rounder player. It's not only Ai who is learning and growing — Yaichi is too.