The Thing About Pam The Thing About Pam
She's a Good Friend
Meet Pam Hupp, Betsy Faria's close friend and the last person to see her alive after dropping Betsy off at home on the night of her murder.
Pam becomes a source of support not just for Betsy's family, but for law enforcement and District Attorney Leah Askey as they build their case.
Pam gets her 15 minutes of fame when D.A. Leah Askey calls her to the stand as a witness for the prosecution even as Joel Schwartz tries to poke holes in the case against Russ.
Pam gains notoriety once the "Dateline" episode airs. As she squares off against Betsy's daughters in a civil suit for the insurance money, public opinion turns against her.
Pam goes to shocking and absurd extremes to extricate herself from the web of lies she has spun. Some measure of justice, redemption and hope is finally found.