The Tragically Hip: No Dress Rehearsal
Exploring the Canadian band The Tragically Hip's rise, impact and enduring influence; interviews with the band members and other cultural figures.
The Tragically Hip record two albums reflecting the Canadian experience; the outpour of love from their fans stages the biggest tour in Canadian history; bold new sounds on their next album, lead to an irreparable rift.
The Tragically Hip are on top of the world; they play "Saturday Night Live," tour the U.S. with "Page/Plant" and Europe with "The Rolling Stones"; their albums are still selling, but after so many years together they're feeling the pressure.
After drifting apart, The Hip reconnect while recording "Now For Plan A" and touring their iconic album "Fully Completely" for its 20th Anniversary; in 2016, tragedy strikes; lead singer and lyricist Gord Downie is diagnosed with incurable cancer.