The U.S. and the Holocaust The U.S. and the Holocaust
“The Golden Door” (Beginnings-1938)
After decades of open borders, a xenophobic backlash prompts the United States to pass laws restricting immigration. In Germany, Hitler finds support for his antisemitic rhetoric and the Nazis begin their persecution of Jewish people, causing many to flee to neighboring countries or America. FDR and other world leaders are concerned by the growing refugee crisis but fail to coordinate a response.