The Vet Life The Vet Life
We follow three vets and their families as they begin new lives and careers in Houston. It's a big move to a big state, but they dream big, and they're determined to make this work -- for their families, and for the animals of Houston.
Dr. Ross is back at the clinic, but a check-up with a large pet proves to be too much too soon. When pregnant Frenchie goes into early labor, Dr. Lavigne performs an emergency c-section. Dr. Blue plans a Texas outing, to help lift Dr. Ross's spirits.
Dr. Ross buys a mobile unit for community outreach and Dr. Blue enlists his brother to help deck it out. Back at the clinic, Dr. Ross examines an iguana for an abscess and Dr. Lavigne helps a paraplegic dachshund get a new set of wheels.
Flooding has sent Houston into a state of emergency. While the clinic takes in displaced animals, Dr. Blue treats a puppy that has contracted a deadly disease from standing water. Dr. Lavigne and Dr. Ross examine a tiger found wandering in a neighborhood.
Dr. Lavigne must remove tumors from an older dog, while Dr. Ross tries to save a rabbit's foot that's been damaged by a dog attack. Before he can compete with Dr. Ross in a puppy-training competition, Dr. Blue visits farm to castrate an aggressive donkey.