To Your Eternity
An orb is tossed upon the earth. It transforms to match its surrounding environment: first a rock, then moss, then a dying wolf. The wolf returns to its last remaining family, a boy living alone in a small home in the snow.
A Rambunctious Girl
The orb, having morphed into a boy, finds its way to Ninanna, where he is attacked. He is discovered by a girl, March, who may not achieve her goal of becoming a grown-up.
Hayase, interested in Fushi’s inability to die, brings him along with March, Parona and Pioran to the nation of Yanome. They are shown around town and treated well, but things are not as they seem.
Fushi, March and Parona continue their escape from Yanome and back to Ninanna. Hayase chases after them, especially in order to capture Fushi.
Having gained a semblance of humanity, Fushi sets off on his own. He encounters Pioran again, who teachers him words and writing, helping him live as a human being.