Tobot
Ryan and Kory are twin brothers with one big secret: They're Tobot pilots. As Daedo is threatened by a growing throng of villains, the pilots are thrust into the role of heroes. Highly advanced transforming cars, the twins must use their Tobots' unique battling skills to protect the city. As the villains close in, Daedo hangs in the balance.
Roadways and Renegades
Dolly now knows the truth behind Ryan and Kory's Tobots. She decides to join their team. In fact, she tries to LEAD them. Remembering Franklin's warnings about the malfunctioning cars, Ryan and Kory decide to investigate thinking it will bring them closer to finding their father. Dolly tries to get help from other classmates but suddenly a malfunctioning school bus puts the kids in trouble.
Limo realizes that his old friend Franklin was captured by Diluk and goes to his headquarters. Because of all the car malfunctions, people have started to look for trusty Booroong cars. Officer Oh wants to pursue the malfunctioning car mystery but is unable to because her chief wants her to compete in a dance-off. She takes the previously collected SlugBot to search for the kids.
Acnee's new weapon is called the Acbot. In order to control this robot, Diluk needs to read a thick instruction manual. Dolly pleads with the twins to bring the robots to school, but the boys refuse. The next day, the kids surround and make fun of Dolly for being a liar for saying that she knows where the Tobots live, when Tobot X and Tobot Y appear.