Touch
From writer/creator Tim Kring ("Heroes," "Crossing Jordan") and executive producers Peter Chernin ("Terra Nova") and Katherine Pope ("Terra Nova") comes Touch, a preternatural drama in which science and spirituality intersect with the hopeful premise that we are all interconnected, tied in invisible ways to those whose lives we are destined to alter and impact.
Tales of the Red Thread
Martin Bohm is a widower and single father who is haunted by an inability to connect to his emotionally challenged 11-year-old son Jake. But when Martin discovers that Jake can predict events before they happen, everything changes. Martin meets social worker Clea Hopkins and Professor Arthur Teller who may have the keys to help unlock Jake's mind.
Martin Bohm (Kiefer Sutherland), a widower and single father trying to connect with his mute 11-year-old son Jake (David Mazouz), is led to a pawn shop where a robbery triggers a sequence of unpredictable events that connect a distraught flight attendant in New York, a son visiting from India on a mission to spread his father’s ashes, a middle school magician in Moscow, a cancer patient in New York and a mobster in the Bronx. It’s up to Jake and Martin to link the thread between them all.
When Martin comes in contact with a homeless man who possesses the same obsession with numbers as Jake, he sets out on a series of seemingly unrelated tasks that connect an abused African woman, a group of African boys entering a dance competition and an outgoing woman at California’s famed Coachella Valley Music and Arts Festival. Meanwhile, Teller (guest star Danny Glover) pays a visit to Jake’s board-and-care facility and emotions run high for Clea.
Martin crosses paths with a young man who has a history with his deceased wife, Sarah. A couple managing an online instrument repair business work with an Iraqi heavy metal band that has a teenage follower who is looking to share his comedic talent with an American soldier (guest star Sprague Grayden) in Baghdad. But the soldier has troubles of her own when her convoy is ambushed, forcing her to hide in the Iraqi desert. Then, a lottery winner comes upon a depressed pastor.
Martin gets his laptop stolen on the day Jake is scheduled for an important evaluation. As a result, he becomes ensnared in a young Salvadoran woman’s quest to avenge the death of her family. Meanwhile, Teller (guest star Danny Glover) tries to reconnect with his estranged daughter. Also, a spirited Saudi Arabian girl tries to break free of the societal constraints imposed on her and a Montreal doctor attempts to meet a stranger on a train.
As Martin and Clea work together to uncover a shocking development involving Clea’s mentally-challenged mother, Teller (guest star Danny Glover) steps into trouble when he visits Jake at the board-and-care facility. Meanwhile, a plane crash survivor seeks new purpose to his existence and a Chinese couple struggles to find balance between work and life.