Turkey with Simon Reeve
Visit Istanbul and the beaches and crystal-clear waters of the Aegean Sea, before stopping at the war-torn border with Syria. In the region believed to be the origin of the first vineyards, Simon meets a producer trying to sell wine.
In the Taurus Mountains, Simon stays with the descendants of the original Turks, nomads known as Yoruks, whose way of life is threatened by the modern world and an increasingly Islamic government.