Fundraiser
In the series premiere, Vice President Selina Meyer and her staff — chief of staff Amy, spokesperson Mike, right-hand man Gary, and executive assistant Sue — are still finding their footing in Washington, D.C. Selina decides to make the Clean Jobs Commission a pet project, but a series of missteps cause her staff to work damage control.
Frozen Yoghurt
The Veep's office is revived by good news that her task force is likely to be green lit. With the President (conveniently) out of the country, Selina looks to make headway on filibuster reform and meeting with some 'normal' people.
Faced with a trumped-up story of a rift between the Veep and the First Lady, Selina quells accusations that everything is about her — even though it is. The Veep's office goes into spin control about the appointment of an 'oil guy' to the Clean Jobs taskforce. Gary selects candidates for the VP dog, though Selina's daughter Catherine, who is visiting from college, gets final say.
Dan and Amy attend a book launch for Gov. Danny Chung, a charismatic Asian-American war hero, who Selina worries could be a political threat. Meanwhile, Selina preps with Mike for a 'Meet the Press' interview, landing on football as her 'regular-people' talking point, and, later, Gary and Amy discover that Selina has a lover.
Selina becomes obsessed with the (many) unflattering nicknames given to her by bloggers, and after being snubbed from a Senate briefing by the POTUS, assigns Dan to get White House intel from Jonah. Later, Dan's political maneuvering puts the fate of the Clean Jobs bill on the line.
Selina attends a healthy-eating event at Camden Yards with some very grumpy fast-food executives, where she also confides a secret to Amy. Mike holds a press briefing for some local news pals, save for the inquisitive Leon West. Later, with the Veep delayed, Amy and Dan are forced to entertain elementary-school children.