A Ranger uses his instincts and experience to solve crimes.
Among the issues Walker has to deal with include a new partner named Trivette, a group of men terrorizing a circus family who camp out at his home, and some bad guys who plan on the ultimate bank caper.
Walker breaks in a new partner while protecting Alex from an ex sheriff turned prisoner who blames Alex for putting him in jail and seeks revenge.