Westworld
The Original
As another day of fantasy plays out in Westworld — a vast, remote park where guests pay top dollar to share wild-west adventures with android “hosts” — top programmer Bernard Lowe alerts park founder Dr. Robert Ford about incidents of aberrant behavior cropping up in some recently re-coded hosts. Meanwhile, in the Westworld town of Sweetwater, a rancher’s daughter named Dolores encounters a gunslinger named Teddy in the street — but their predictable narrative is upended by the appearance of a ruthless Man in Black and, later, by a supporting host’s unscripted encounter with an artifact of the outside world.
A pair of guests, first-timer William (series star JIMMI SIMPSON) and repeat visitor Logan (series star BEN BARNES), arrive at Westworld with different expectations and agendas. Bernard and Quality Assurance head Theresa Cullen (series star SIDSE BABETT KNUDSEN) debate whether a recent host anomaly is contagious. Meanwhile, behavior engineer Elsie Hughes (series star SHANNON WOODWARD) tweaks the emotions of Maeve (series star THANDIE NEWTON), a madam in Sweetwater’s brothel, in order to avoid a recall. Cocky programmer Lee Sizemore (series star SIMON QUARTERMAN) pitches his latest narrative to the team, but Dr. Ford has other ideas. Meanwhile, the Man in Black conscripts a condemned man, Lawrence (series star CLIFTON COLLINS, JR.), to help him uncover Westworld’s deepest secrets.
The Stray
Elsie and Head of Security Stubbs (series star LUKE HEMSWORTH) head into the hills in pursuit of a missing host. Teddy gets a new backstory, which sets him off in pursuit of a new villain, leaving Dolores alone in Sweetwater. Bernard investigates the origins of madness and hallucinations within the hosts. William finds an attraction he’d like to pursue and drags Logan along for the ride.
Dolores joins William and Logan on a bounty hunt in the badlands. With Lawrence in tow, the Man in Black finds a critical clue in his search to unlock the maze. Dr. Ford and Theresa discuss the future of the park. Maeve is troubled by a recurring vision.
Dolores, William and Logan reach Pariah, a town built on decadence and transgression – where they are recruited for a dangerous mission. Meanwhile, the Man in Black meets an unlikely ally in his search to unlock the maze.
Elsie discovers a possible source of sabotage, while Bernard searches for clues to anomalies in a sector thought to be abandoned. Theresa questions Ford's leadership while Lee encounters a new arrival at Westworld. Meanwhile, Maeve charms Lutz (guest star Leonardo Nam), and the Man in Black and Teddy run afoul of a Union garrison in their attempt to cross a border.