Wild Bear Rescue
A Cub With A Kick
Northern Lights Shelter is crawling with a record number of black bears when a seriously injured new cub comes in. Angelika works around the clock to try to save her. Volunteer Thomas is put in charge of raising a fawn who becomes an internet sensation after a farmer delivered her by roadside C-section.
A Taste of Freedom
Angelika needs to start releasing the yearling black bears back to the wild, but tranquilizing the first two proves difficult. Volunteers Kim and Amy try to release two squirrels they've raised from infancy, but the job takes a funny and humiliating turn.
The Northern Lights team prep for their biggest event of the year, the shelter's annual Open House. As hundreds arrive Angelika tries to rescue a fawn mauled by dogs, while Kim worries the crowd might spook one of the shyest bear cubs.