Wildest Middle East
Egypt: Survivors in the Sands
Life in the decimate deserts of Egypt, seems impossible. However, beneath the surface Egypt is very much alive. Animals rule the land, skies and surrounding seas and thrive in the amazing climate.
At the the heart of one of the most ancient parts of the civilized world, the Caspian sea is the largest land locked body of water on earth. This terrain is home to some of the most unique, mysterious and prehistoric creatures on earth.
On the Arabian peninsula, unforgiving heat, desert sands and sunbaked mountains conspire to create a harsh reality for wildlife.