Witches of East End
The mysterious Beauchamp family lives in the secluded seaside town of East End. Free-spirited artist Joanna Beauchamp is the mother of wild-child bartender Freya and shy librarian Ingrid, who are both gifted -- and cursed -- with a magic birthright, of which they are unaware. Freya notices bizarre occurrences in her life when she inexplicably finds herself drawn to the troubled brother of her wealthy fiance. But it isn't until Joanna's estranged sister appears with a warning that could change the family's fate that the matriarch must reveal to her daughters that they are immortal witches with untapped powers, a revelation that turns their small-town life upside down. "Witches of East End" is inspired by the Melissa de la Cruz novel of the same name.
Marilyn Fenwick, R.I.P.
Ingrid discovers mysterious and dangerous family heirlooms that she uses to resurrect her Aunt Wendy. Together they race to save Freya from Doug, her jilted ex-boyfriend from another lifetime. Joanna is jailed and questioned by the police regarding her murder charge. Dash and Killian have a tense reunion.
Ingrid struggles with the consequences of the resurrection spell. Joanna tries to figure out which of her many former enemies might be responsible for framing her. Wendy teaches Ingrid and Freya how to use their powers. Freya gets a new co-worker at the bar.
Joanna's immortal attorney Harrison prepares for her murder trial. Afraid for Adam's safety, Ingrid reevaluates her relationship with him. Penelope recruits Freya to help her mend the rift between Dash and Killian. Wendy seduces an entomologist (Freddie Prinze Jr.) while trying to gather ingredients for a spell. Joanna and Harrison try to protect Principal Redmond from the shifter.
Ingrid finds a unique way to mourn for Adam. Joanna and Harrison take their friendship to the next level. Freya meets Dash's ex fiancée Elyse when she returns to deal with some unfinished business.
Freya makes a startling discovery at Fair Haven while Ingrid has flashbacks to one of her past lives.