Dark Blue
Set in the Los Angeles Police Department in 1992, "Dark Blue" is a thriller that takes place just days before the acquittal of four white officers in the beating of black motorist Rodney King and the subsequent L.A. riots. In this racially charged climate, the LAPD's elite Special Investigations Squad is assigned a quadruple homicide. As they work the case, detective Eldon (Kurt Russell), tutors SIS rookie Bobby (Scott Speedman) in the realities of police intimidation and corruption.