The Secrets of Hillsong
Church in the Wild
In 2015, a young pastor named Carl Lentz lands in New York City to spread the Word of Hillsong, an Australian megachurch; after allegations explode, Lentz is fired from his role and disappears; now he breaks his silence after more than two years.
In their first interviews since their expulsion, Carl and Laura Lentz shed light onto the inner sanctum of Hillsong, detailing the burden of building the church's congregation and the response from leadership when it deemed Carl a liability.
A group of international reporters discover Hillsong's founding father, Frank Houston, laid the groundwork for the church's pattern of covering up misconduct with non-disclosure agreements and hush money.
Shortly after Carl Lentz's expulsion from Hillsong, Brian Houston is formally charged with concealing his father's crimes and banished from Hillsong after allegations of his own misconduct are made public.