El ejército de las sombras
This adaptation of the book by Joseph Kessel paints an understated, unglamorous portrait of the French Resistance during World War II. Betrayed by an informant, Philippe Gerbier finds himself trapped in a torturous Nazi prison camp. Though Gerbier escapes to rejoin the Resistance in occupied Marseilles, France, and exacts his revenge on the informant, he must continue a quiet, seemingly endless battle against the Nazis in an atmosphere of tension, paranoia and distrust.