Falling Down
A middle-aged man dealing with both unemployment and divorce, William Foster (Michael Douglas) is having a bad day. When his car breaks down on a Los Angeles highway, he leaves his vehicle and begins a trek across the city to attend his daughter's birthday party. As he makes his way through the urban landscape, William's frustration and bitterness become more evident, resulting in violent encounters with various people, including a vengeful gang and a dutiful veteran cop (Robert Duvall).