Highlander
They are an immortal race of warriors. A unique breed of men who can die only by being decapitated with a sword. Fated to duel down the ages to a distant time called the Gathering, where the last few will battle for the Prize - power beyond imagination - power that the evil Kurgan must never possess. From the Scottish Highlands of the sixteenth century to present-day New York, Connor MacLeod, who wants no part of this, but who cannot escape his destiny does battle against his fellow warriors while the fate of mortal man hangs in the balance.